Menü ≡

Hızlı gebe kalmak için ne yapmalıyım?

Günümüzde pek çok evli çift çocuk sahibi olma konusunda sıkıntılar yaşıyor. Bazı çiftlerin mevcut sağlık sorunlarından dolayı bazılarının da farklı nedenlerle çocukları olmuyor. Peki, hamile kalmak için yapılabilecek şeyler yok...

gebe-kalma

Günümüzde pek çok evli çift çocuk sahibi olma konusunda sıkıntılar yaşıyor. Bazı çiftlerin mevcut sağlık sorunlarından dolayı bazılarının da farklı nedenlerle çocukları olmuyor. Peki, hamile kalmak için yapılabilecek şeyler yok mu? Tabi ki var; işte hızlı gebe kalmak için dikkat edilmesi gerekenler…

– Rahat olun, strese girmeyin. Gebe kalamayacağınız korkusuna kapılmayın.

– Adet düzeninizi takip edin, gebe kalabileceğiniz muhtemel günlerde cinsel ilişkide bulunmaya özen gösterin.

– Eşinizin sigara ve alkolü bırakmasını sağlayın, hayatını düzenlemesine yardım edin.

– Eşinizin kalın ve sıkı pantolon, iç çamaşırı giymesini engelleyin. Sauna ve sıcak banyolardan kaçınmasını tavsiye edin.

– İlişkiden 2 saat önce eşinizin sert bir kahve içmesi sperm hareketlerini uyaracaktır.

– En uygun pozisyonda cinsel ilişkiye girin.

– İlişki sonrası belinizin altına yastık koyup bir saat yataktan kalkmayın, yatak odasının fazla sıcak olmamasını sağlayın.

– Sabah erken saatlerde cinsel ilişkiye girmeye çalışın. Sabahları sperm kalitesi en iyi durumda olmaktadır.

– Cinsel ilişkiyi ‘bir ev ödevi’ olarak görmeden isteyerek eşinizle birlikte olun. Orgazm olmak vajina salgısının ph derecesini değiştirmekte ve spermin rahim ağzından daha hızlı geçmesini sağlamaktadır. Gereğinden fazla, sık cinsel ilişkiye girmekten kaçının.

– Daha önce gebelikten korunmak için değişik yöntemler kullanmışsanız bunların olası etkileri için doktorunuza danışın.

– Adet düzensizliği var ise gereken tedavi ile adet düzenini sağlayın.

– Servikal mukus gereğinden koyu ise inceltici özel ilaç kullanmak gerebilir.

– Günlük beslenmenize dikkat edin. Dengeli ve düzenli beslenin. Süt ürünlerinin içindeki galaktose ismi verilen madde yumurtlama fonksiyonunu arttırmaktadır. Bol miktarda süt, süt ürünü ve yoğurt tüketin. Enginar ve taze fasulyeyi tüketmeyi unutmayın. Aşırı kırmızı et ve yağlı yemek tüketmeyin, östrojen düzeyini olumsuz etkileyebilir.

– Aşırı olmamak şartıyla hafif egsersiz yapın.

– Doktorunuzun haberi olmadan hiçbir ilaç kullanmayın.

Adetlerim düzensiz, yumurtlamam ne zaman olmakta?

Bu soruyu birçok kadın kendi kendine veya hekimine sormaktadır. ”Ne zaman yumurtlamam oluyor?” Yumurtlama gününü anlamak için bazal vücut ısısı ölçümü yapılabilinir, düzenleyici ilaçlar kullanılabilinir, bitkisel içerikli haplar alınabilinir veya yumurtlamayı gösteren özel testler yapılabilinir.

Adet düzensizliği var diyebilmek için adetlerin 7 günden fazla bir süre erken veya geç olması gerekmektedir. Başka bir ifade ile 21 günden daha sık veya 35 günden daha seyrek olması adet düzensizliği anlamına gelir. Her 10 kadından 2 tanesinde adet düzensizliği görülmektedir. Adet düzensizliğinin en sık sebepleri kötü beslenme, kontrolsüz diyet, kronik yumurtlama bozukluğu, hormon bozuklukları, guatr ve bazı böbrek üstü bezi hastalıkları, polikistik over, yumurtalık (over) kistleri varlığı, aşırı eksersiz ve kontrolsüz spor vs’dir.

Adetleriniz düzensiz ise ve gebe kalmayı planlıyorsanız kolay gebe kalabilmek için doktorunuzla görüşüp öncelikle adetlerinizi düzene sokun. Doktor yardımı ile yumurtama hesaplama sı yapılacak ve sonuç olarak size de bir “gebelik hesaplama” veya diğer adı ile “hamilelik hesaplama “takvimi verilecektir

Bazal vücut ısısının ölçümü ile yumurtlama zamanı tespit edilir mi?

Bazal vücut ısınızı ölçerek yumurtlama gününüzü tespit edebilir, luteal fazın ne kadar sürdüğünü saptayabilirsiniz. Vücut ısısı yumurtlamanın oluşmasıyla birlikte yükselmektedir. Bu şekilde adet düzeninizdeki yumurtlama gününüzü tespit edebilirsiniz.

Kendinize dijital iyi bir termometre alın. Uyanır uyanmaz yataktan daha çıkmadan vücut ısınızı ölçün, çünkü hareket etmeniz ısıyı yükseltir ve bu yanıltıcı olur.

Adetinizin ilk günü itibariyle ölçüme başlayın. Her gün aynı saatte ölçüm yapmaya özen gösterin. Ölçümden elde ettiğiniz değeri kartınıza işaretleyin. Isıda ani bir artış (0. 4-0. 6 derece gibi) olur ise bu yumurtlamanızın 24 saat içinde olacağını gösterir. Bu ısı artışından sonra ölçmeyi bırakmayın, devam edin ve yeni adet ile tekrar yeni kartınıza işaretlemeye başlayın.

Aynı işlemi 3-4 ay yaptıktan sonra yumurtlama gününüzü keşfedecek ve luteal faz dönemizin uzunluğunu hesaplayacaksınız. Eğer yapamıyorsanız mutlaka doktorunuzdan size öğretmesi için yardım isteyin.

Progesteron gebe kalmayı kolaylaştırır mı?

Progesteron bir kadınlık hormonu olup birden fazla etkisi vardır. Rahmi, rahim ağzını, vajinayı ve tiroid bezlerini direkt olarak etkilemektedir. Hamile kalmayı kolaylaştırmakta, bebeğin gelişimine ve büyümesine katkı sağlamaktadır. Progesteron seviyesindeki düşüklük luteal faz’ı (yumurtlamadan sonraki 14 günlük süre) bozup hamile kalmayı zorlaştırmaktadır.

Progesteron kremleri, vaginal tabletleri vücudun günlük ihtiyacını karşılayıp östrojen dengesini düzenlemektedir.

Kadınlarda yumurtlama esnasında 2 tane hormon yapılmaktadır. Bunlar östradiol ve progesterondur. Bu iki hormon birlikte bir denge içinde hamile kalmayı ve gebeliğin devamını sağlamaktadır. Progesteronun en büyük etkisi yumurtlama sonrası mukus’u (rahim ağzı salgısı)değiştirmek ve rahim içini döllenmiş yumurtanın yerleşmesi için hazırlamaktır. Bu esnada progesteron etkisine bağlı olarak vücut ısısı da artmaktadır. Kısa sürede gebe kalamayan veya daha önce düşük yapmış hastalarda sağlıklı bir gebelik başlangıcı için yumurtlama tarihi itibariyle doktorunun tavsiye ettiği şekil ve sıklıkta kullanmaları faydalı olabilmektedir.

Gebe kalmayı zorlaştıran faktörler nelerdir?

– Kadının 35 yaşından büyük olması

– Düzensiz adetler

– Endometriyozis hastalığı

– Cinsel ilişki ile geçen hastalık hikayesi

– Genital organlarda geçirilmiş ağır iltihabi hastalık öyküsü

– Aşırı kilolu veya aşırı zayıf olmak

– Devamlı değişik nitelikte ilaç kullanımı, sigara ve bağımlılık yapan alışkanlıklar

– Kronik hastalıkların varlığı (kalp, karaciğer şeker ve guatr hastalığından herhangi birinin olması)

– Epilepsi ve psikolojik rahatsızlıklar

– Erkeğin testislerinden kaza geçirmiş veya ameliyat olmuş olması

– Gebe kalmayı arzulayan kadınların yumurtlama hesaplama sı yapmayı bilmemeleri ve sonuç olarak gebelik hesaplama veya diğer adı ile hamilelik hesaplama takvimi oluşturmayı bilmemeleri. Ayrıca stresin de gebe kalmayı zorlaştıran önemli faktörlerden biri olduğu unutulmamalı

Jinekolog Nevra Hakan Topalismailoğlu

Sagliksiteniz.Com

Hızlı gebe kalmak için ne yapmalıyım?

  • 21 Temmuz 2009 - 23:12:04
  • 47 Yorum
  • 4 beğeni
Benzer İçerikler
Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Yorumunuz (minimum 30 karakter)
    • İsim / Rumuz (zorunlu)
    • Mail adresiniz (yayınlanmayacaktır)

    • medine

      Ben 4 aylik evliyim adetim 16 gun arayla oluyor doktora gorunmeli miyimm
      Acil yardim edin lutfen

      14 Temmuz 2016 - 08:47
      • admin

        Bir kadın doğum uzmanına görünmenizi tavsiye ederiz.

        17 Temmuz 2016 - 19:43
    • Duygu

      Selam, 2 yıldır evliyim . Adetim gayet düzenli cok şükür. Ama ilişki haftada en az 2 kez oluyor. Lütfen yardımcı olun ne yapmalıyım?? Çocuğum olsun istiyorum. Rabbim Herkese Nasıp Etsin.

      27 Nisan 2016 - 00:16
    • mehmet ali

      Benim sperimde allahtan gelen birsey var gecen sene cocugu olmayan ve esinden ayrilan dul bi bayanla tanistim iliskiye girdim ve icine bosaldim cocuk olur diye korktuum sonra kadin korkma olmaz ben ne yaptiysam hamile kalamadim esimle bosandim dedi aradan 10 ay gecti bi sekilde bana ulasti mutlu bi sekilde hamileyim dedi sok oldum sonra ben doktora gittim doktor dedigi allah vergisi iyice testler yspilmasi lazim sprimlerinde anormal dedi cocuk olmaya cocuk verirsin tabi bunun uzerine tekrR iluskiye girdim bu sefer doktor bi bayanla tNistirdigi kusi ve kadin suan 2aylik hamile tsstlerimim sonucuda hala belirsiz acaba bende ne olabilir ?

      31 Aralık 2014 - 23:32
    • selma

      Merhaba arkadaşlar . yaklaşık 2 seneden beri evliyim . uzun zamandan beri korunmadık . Çok istiyorum . Bir bebeğim olsun çok istiyoeum . Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah . Etrafıma bakıyorum benden daha yaşlı kadınlar bile çocuk sahibi oluyor . Yaşım 28. Hergün yalvarıyorum . Ağlıyorum . Doktora gittik bir şey yok . beklemek zor … çok zor . sabır

      22 Mayıs 2014 - 08:32
    • gonul

      bende hamile kalmak istiyorum 7 yilik evliyim cocugum olmuyor ne yapmam gerek

      12 Ocak 2014 - 17:13
    • özge

      bır kızım var 5 yasında ılk ewlılıgımden olma sımdı yenı evlendım sıpraylım vardı 9 ay oldu çıkaralı ama bebegım olmuyo 5 senelıkdı sıpraylım acaba yumurtalıklarıma zarar mı vermıstır

      10 Ocak 2014 - 14:06
    • kubra

      Merhaba biz evlendik ve 1 ay icinde bebegim oldu fakat 3 ayinda kaybetik ..2 yil oldu su an olmuyo doktora gittim yumurta taiibi yapti klomen kullandim bi ay yine olmadi korkuyorum sizce olurmu rahim filmi cektieecegim simdi doktorum istedi..

      8 Ocak 2014 - 19:37
    • ceylan

      Ben 2 yillik evliyim 18 ay dogal yollardan korunduk.4 aydirda korunmuyoruz benimde sizler gibi bi yavrum olmuyor.uzuluyorum sıkılıyorum ve takiyorum.esim cok rahat sorun yapmior..tesaduf muaynelerden sonra bi sorun olmadini ogrendim bende…25 yasjndayim..her ay sancilarimin baslama belirtilerinden nefret eder hale geldim..dua ediyorum ama hep sen daha iyi bilirsinize gidio dilim..zorrr biliorum ama ne yapcak nede suclucak bisiler var..yuce rabbim 40 yil onceden atarmis dunyaya gelcek olanin nasibini……allahimmm bizlerii yanlizz birakmaa herseyinn donusuu sanadir..izinn ver gelsin yavrularimiz.bizz eksigiz onlarsizz

      26 Aralık 2013 - 13:06
    • Arzu

      Ben uzun zamandır çocuk sahibi olmak istiyorum . Eşimle yumurtalıklarıma baktırdık temiz cıktı ıkı tane ilaç yazdı, biri FOLİDOCE ve BROFEN RETARD 800 MG. Kullanım sonunda hamile kaldım fakat bebegim bir ay + 14 günlük ken düşürdüm. bir yıl sonra yani bugün ilaçları tekrar aldım kullanmadan önce sormak istiyorum ” hamile kalmama bu ilaçlarmı neden olmuştur.” tekrar kullanırsam hamile kalırmıyım? TEŞEKKÜRLER

      7 Aralık 2013 - 16:30
    • şeyma birbilen

      DOĞAL GEBELİK-

      Arkadaşlar çok aradığım MERYEM OTU nu Allaha şükür buldum.Geçenlerde TV 7 de Cevat Akşit Hoca gebe kalamayanların neler yapması gerektiğinden bahsetti.Cok sevdiğim ve bilgisine güvendiğim bir hoca. Tv den sürekli takip ederim.Meryem otunu kullanın dedi.Daha önce 12 yıl, 8 yıl cocukları olmayan arkadaşlarıma önerdim cocukları oldu , isminide benim ismimi verdiler dedi. Son çare artık bu otu denicem ben.Gittigidiyordan aldım .Kullanma klavuzu da göndermişler aynen kopyalıyorum. Size de öneririm. Çünkü bazen tıp çaresiz kalabiliyor. Bazı şeylerin vesile olması gerekiyor diye düşünüyorum. Hiç bir sorunumuz yok ama çocuğum olmuyor. Sonucunu buradan yine paylaşıcam. Bu Mübarek ot konusunda bilgisi olanda yazsın lütfen.

      GEBELİK İÇİN TEK DOĞAL OT:MERYEM OTU NEDİR , NEREDEN ALINIR , NASIL KULLANILIR ?
      Meryem otu Türkiye de sadece GİTTİGİDİYOR aracılığı ile satışı olan mübarek bir ottur. Bu ot Arabistan da yetişir ve Türkiye de daha çok Hacıdan gelenlerin getirdiği ot olarak bilinir.Meryem otunun iki görünümü mevcuttur. Birincisi yumru şeklinde olan odunsu hali ve dal şeklinde olan odunsu halidir.Aralarında hiçbir fark yoktur. Tek fark birisi baharda toplanır kurutulur.Diğeri bahar sonu toplanır kurutulur. BU ÜRÜN ARABİSTAN DAN TÜRKİYE YE SAĞLIKLI ŞARTLARDA GETİRİLİP SADECE GİTTİGİDİYOR ARACILIĞI İLE SATILMAKTADIR.
      Bu ot içerisinde barındırdığı çok miktarda ostrojen hormonu sebebiyle bayanda kan dolaşımını hızlandırır, sperm artırır, sperm in bayan yumurtalıklarında kolay yer tutmasını sağlar ve gebeliğe yol açar.AYRICA; Bayanda doğum öncesinde içilirse rahim ağzını genişleterek kolay doğuma büyük yardımcı olur. YANİ;

      1) GEBE KALMA SORUNU OLAN BAYANLAR KULLANABİLİR

      2)DOĞUMU ZOR OLAN, SANCISI FAZLA OLAN BAYANLAR KULLANABİLİR.

      MERYEM OTU NASIL KULLANILMALIDIR?

      Meryem otunun bir parçası bayan tarafından güzelce muhafaza edilir ve üzerinde taşınmaya başlanır. Eşinizle yakınlaşmalarınız da bu otun üzerinizde bulunması gerekir.Bir parçası da cam sürahide temiz suya ıslanarak haftada 2-3 kez içilir. Buna müteakip gece kalkılır namaz kılındıktan sonra Meryem süresi okunur ve dua edilir.
      Bu işlemlere yumurtalama takvimini takip ederek başlayınız. Otu ne süre ile üzerinizde tutacağınız veya ne süre ile içeceğiniz konusunda kesin bir şey yoktur ANCAK Meryem Otunu üzerinizde taşımaya başladıktan sonra hiç çıkarmayınız. TA Kİ bu süre içerisinde Gebelik gerçekleştiğinde bayan ot u hemen üzerinden atması gerekir.Aksi halde CEVAT AKŞİT HOCA nın da değindiği üzere düşük riski oldukça yüksektir. OLUMLU SONUÇ ALAN BİR ÇOK AİLE VARDIR.UMARIZ BİRİSİ DE SİZ OLURSUNUZ.

      7 Aralık 2013 - 09:30
    • Xeyow

      Ben 2senelik evliyim kecen hafta
      Hamile kaldim 7haftalik ken Kalbi durdu kurtaj oldum 6 aydir Hamile kalamiyorum sizce Ben me yapmaliyim

      28 Eylül 2013 - 16:43
    • ebru

      7 ayllık ewliyim ve bebegim olsun istiyorum dr gittik ikinizdede sorun yok dedi. alkol de sigarada ne eşim nede ben kullanmıyoruz. ama olmuyor doğuda oturuyoorum eşim problem çıkarmıyor ama çewre dewamlı soruyor pskolojım bozuldu bebek istiyorum . her yöntemi denendim olmadı ne yapmalıyım.

      31 Ocak 2013 - 17:18
    • ESEN

      Gelişimsel Over kistim var hamile kalmak istiyorum.Kalabilirmiyim cvp verirseniz çok sevinirim..

      19 Ocak 2013 - 09:39
    • yasemin36

      ben 2 aylık evlıyım hemen cocugumuz olsun ıstıyoruz.yalnız gecen ay doktora bas vurdum yumurtalıklarımın yavaş çalıştığını söyledı acaba cocugumun olmama rıskı yuksekmı

      9 Kasım 2012 - 22:59
    • nazan

      Bende 14 aylim evliyim bizde cok istiyoruz ama olmuyo rabbim zamanini bilir cok sitres yapmayin sitreste engelliyo zaten

      6 Şubat 2012 - 20:46
    • sude

      ben 23 yasindayim ve 1 yillik evliyim,ben 1 yildan sonra hamile kaldim ve cok seviniyodum ama bu sevincim husranla bitti,ben gebeligimde 9.cu haftaya girmistim ve benden leke geldi doktora gittim doktor ultrasyonla bakti ve bebegim karnimda 7 haftalikken ölmus ve 7 haftadan sonra gelismemis ve ben bunun farkina 2 hafta sonra vardim,ama simdi bir daha hamile kalabilir miyim diye dusunuyorum..

      16 Aralık 2011 - 23:42
    • dilekk

      kız eğriliğim var adetlerimde düzensiz 3senelik evliyim ve bebek istiyorum

      27 Ekim 2011 - 18:20
    • RANA

      1 aylık evliyim 19 yaşındayım sürekli yapmamıza ve korunmadığıma rağmen hamile kalamıyorum eşim şikayet ediyor ne yapmalıyım bilmiyorum lütfen fikir sunarmısınız

      26 Temmuz 2011 - 17:46
    • mehmet

      hamile olmak istiyorsunuz ama oalmıyorsunuz veya kocanız da bi sorun var beni arayın çözüm bende cep 05428145773 gece de arıyabilirsiniz

      19 Temmuz 2011 - 21:17
    • ayşe

      arkadaşlar sitres yaparsanız olmaz

      16 Haziran 2011 - 17:51
    • ayşe

      kendini zorlama olur canım

      16 Haziran 2011 - 17:49
    • selin

      ben 2yıllık evliyim bende eşimde çocuk istiyoruz olmuyor doktora gttik eşimin sperm hareketliliğnde sorun çıktı ne yapmam gerekiyo bana yardımcı olurmusunuz

      11 Mayıs 2011 - 08:59
    • yesim

      slm bn 7 aylik evliym bnmde bebegm olmuyo bzde cok istiyrz ama olmuyo doktora gittm sadece iltihap var dedi hap kullandm gecti smdilik bi sorn yok ama cocuk sahibi olmyi cok istiyrz ins olur rabbim butn cocuk isteyenlere cocuk yuzu gostermeyi nasip etsn hhic kimseyi o duygudn mshrum etmesin

      20 Nisan 2011 - 22:59
    • fatma

      slm ben 1.5 senelık evlıyım nısanda hamıle kaldım fakat bebegım canlanmadı hazıranda kurtaj oldum doktorum 6 ay bebek onermedı ama bız cok ıstedık 9 aydır duzenlı va korunmasız bı sekılde ılıskıye gırıyoruz fakat hala gebelık olmadı esım doktora gıtme taraftarı deıl ne yapmalıyım

      14 Nisan 2011 - 13:19
    • rukoo

      merhaba bende 2 senelik evliyim 5 aydır korunmuyoruz ve herhangibi bi korunmaya yönelik bişey kulanmadım ne yapıcam biilmiyorum doktorada giittim ultrasonla baktı sorun yok dedi erken dedi ama ben üzülüyorum ne yapıcam ya bi bebğim olsun cok istiyorum

      27 Mart 2011 - 23:12
    • elif

      slm ben elif 5aylik evliyim hic korunmadim ama hamile kalamiyorum nasil hamile kalabilirim lutfen yardimci olurmusunuz cocugum olsun cook istiyorum ne yapicagimi soyler misiniz 19 yasindayim

      15 Ocak 2011 - 22:14
    • fundaa

      ben 7 aylık evliyim ilk zamanlar ilişkiye giremedik bu böyle 3 ay sürdü şuan daha iyi ama hala devam ediyo bu sorun bilmiyorum geçermi çok aglıyorum çocugum olsun istiyorum bu şekildede oluabilirmi bilmiyorum..doktora gittim pisikolojik dediler yardım edin arkadaşlar

      25 Aralık 2010 - 17:34
    • filiz

      bende aynı gökçe hanım gibi 11 aylık evliyim magazacılık yaptıgım için işlerim yoluna gırsın dıye 6 ay condom kulladık ama yaklaşık 6 aydır korunmuyorum ve çocugum olmadı adetım düzenli yalnız işim çok sitresli bana yanıt verırsenız sevırım

      5 Aralık 2010 - 23:29
    • fatoş

      bende 2 yıllık evliyim.ne bende ne de eşim de bi sorun yok.ama olmuyor.nerdeyse her duyduğumu uygulamaya çalışıyorum.Dikkat ediyorum da bu kısırlk çoğalmaya başladı yediklerimizden olsa gerek hep hormon hep gdo e nolacak işte

      10 Kasım 2010 - 12:59
    • demet

      allahım inşallah hepimize anne olma sevincini ve mutlulugunu tattırır.benim için henüz erken ama bir aylık evliyim
      eşim de ben de çocugumuz olmasını çok istiyoruz yumurtlama günümü hesaplıyamıyorum 25.10 da adet oldum yumurtlama dönemim nezaman olur bana yardımcı olurmusunuz

      1 Kasım 2010 - 13:27
    • zynp

      ben 2 senelik evliyim.çikolata kisti yüzünden ve tüplerin kapalı olduğundan dolayı bebeğim olmuyo. tedavisini oldum tüpler açıldı kist alındı ama hala olmuyo doktor hiç bi sorun yok diyor. her ay ağlamaktan üzülmekten bıktım. dayanamıyorum o kadar çok istiyorum ki… her yöntemi denedim olmuyor. lütfen bi fikri olan söylesin buna çok ihtiyacım var lütfen :((

      29 Eylül 2010 - 12:46
    • arzu

      bende 4 yıllık evliyim çocuğumuz yok 2 kere tüp bebek denedik tutmadı devlet hastanesinde toktor embriyolar sağlıklı dedi maddi durumum olsa yine deniycem ama yok pskolojim çok bozuk eşimle tartışıyoz bana destek olmuyor günlerim ağlamakla geçiyor eşim 39 ben 36 yaşındayım ilişkiye girdiğimiz zaman benim çok ağrım oluyor içten neden acaba

      19 Eylül 2010 - 01:15
    • arzu

      bizde 4 yıllık evliyiz çocuğumuz olmuyor. eşimde sperm zayıflığı var pskolojim çok bozuk eşim destek olmuyor. 2 kere tüp bebek denedik tutmadı devlet hastanesinde sonuç embriyolar sağlıklı dediler ama olmadı maddi gücümüz yok tekrar deneyelim moralim çok bozuk ilişkide çok ağrım oluyor içte neden acaba

      19 Eylül 2010 - 01:02
    • selime

      ben 22 yaşındayım bi kez kürtaj ve 2 ci çocuğuma hamileyken 10 haftalıkken karnımda öldü kürtaj olmak zorunda kaldım tekrar hamile kalırmıyım acba???

      17 Mayıs 2010 - 20:56
    • gökçe

      merhaba ben de 11 aylık evliyim. ilk 5 ay çocuğumuz olmasını istemedik. Erken diye düşünüyorduk ama korunmak için de özel bişey yapmadık. son 6 aydır ise çok istiyoruz.Fakat bir türlü olmuyor.Her ay olsun diye beklerken hayal kırıklığı yaşıyoruz.Yavaş yavaş acaba çocuğum olmayacak mı diye korkmaya başladım. Adetlerim de düzenli oysa ki.Sadece adet olduğumda kasıklarımda sancım oluyor. Neden olmuyor acaba iş durumundan dolayı çok sık ilişkiye giremiyoruz. Bunla bir alakası var mıdır acaba. Bir fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirm.

      4 Mayıs 2010 - 16:36
    • gülden

      2yillik evliyim cocuk istiyorum ama olmuyor 2 yildir korunmamamiza ragmen bebek oolmuyor esim ve ben bütün tetkikleri yaptirdik bisey cikmadi ne yapabilirim yardimci olursaniz sevinirim.

      28 Nisan 2010 - 13:50
    • rebika

      ilk önce rabbim anne olmak isteyen anne adaylarına anneliği nasip etsin sağlıklı bebişler versin bende 6 aylık evliyim çocuğumuzun olmasını bende eşimde çok istiyoruz bu ay adetim 1 hafta geçikince çok sevindim ama sevincim fazla sürmedi çok kafama takıyorum galiba ama bizim için stres daha çoık erken diye düşünerek kendimi teselli ediyorum inşalllah olr

      19 Nisan 2010 - 14:21
    • ceylan

      ben 2 yıllık evliyim evliliğimin 10.cu ayında hamile kaldım ve birbuçuk aylıkken düşürdüm 1yıldan fazla doktora gidiyorum ama sorun yok dediği halde gebe kalamadım henüz yumurtalıklarım sağlam tahliller genellikle temiz çıkıyor sizce şu ana kadar neden olmuyor

      23 Mart 2010 - 08:16
    • kader

      ben 9 aylık evliyim çocugmuz olmuyor ne yapmam gerekiyor? lütfen yardımcı olun. artık ben de anne omak istiyorum

      3 Mart 2010 - 14:25
    • hacer

      ben 3 aylık evliyim çok çocuk istiyorum ama sanırım olmuyo çok uğraştık ama olmadı hiç korunmuyorum eşim bu konularla ilgili kimseye bişey anlatmazda doktora da gitmez bari burdan bir cvp almak istedim ne olur bana bi cvp yazın

      19 Şubat 2010 - 17:04
    • tuba

      gönül bende 4 yıllık evliyim bizdede sorunyoktu ama cocuk olmuyordu 3 yıl bekledikten sonra hamile kaldım sorun ikiz oldunu ögrendim ama sevincim 6 ay sürdü erken dogumda kaybettim bebeklerim sonra 6 ay korun dedi doktorum ama korunmadım ve şimdi 3 aylık hamıleyim korkmana gerek yok inşalla sizler hamile kalırsınız.

      12 Şubat 2010 - 00:51
    • gönül

      ben 3 yıllık eliyim eşimde de bende de hiç bir sorun yok ama çocuğumuz olmuyor. doktor stres yapmayın düşünmeyin dedi ama düşünmeden de olmuyor. çok istiyoruz ama bakalım hayırlısı

      9 Şubat 2010 - 13:36
    • tuba

      merhaba ben 3 senelik evliyim ilk sene korundum 2 senedir korunmuyorum ama bebişim olmuyor doktora gittik eşimde bende ama bişeyimiz yokmuş nerdeyse hertürlü yöntemi denedim olmuyor kafanıza takmayın arkadaşlar allah nasip etmişse elbet olur biraz sabır hakkımızda da hayırlısı buymuş deyip allaha dua edelim

      8 Şubat 2010 - 00:59
    • sema

      ben bır bucuk yıllık evlıyım ve hıc korunmadım ve olmuyor ne yapmalıyım

      28 Ocak 2010 - 15:58
    • yasemin

      ben 1aylık evliyim ama bebek istiyorum yaşımda 21 eşimde 30 yaşında hiç korunmadık ama kısmet sanki olmicakmiş gibi bi his doğuyo içime ve üzülüyorum okadar cok istiyorum ki anlatamam inş allah nasip eder

      26 Ocak 2010 - 15:11
    • serpil

      3yıllık evliyim cocuk sahibi olmak istiyoruz eşimde sara hastalıgı var epanatün ilac kullanıyor bir sorun yaratıyomudur bu ilac acaba 4 yıldır kullanıyor bu ilacı

      24 Kasım 2009 - 18:22